6 sierpnia 2014

Prosta sałata z brzoskwinią i fenkułem


Ilekroć wychodzę na plac po główkę kalafiora, wracam obładowana pomidorami, brzoskwiniami, malinami, śliwkami, a ostatnio dorwałam nawet pierwsze hokkaido! Na całe szczęście mam dużo pracy i nie mogę sobie pozwolić poświęcanie spacerom po "Stawach" zbyt wiele cennego czasu. Plac staram się więc omijać z daleka, ale kiedy mieszka się tuż za rogiem, nie jest to proste. Szczególnie, kiedy zaprzyjaźniony Pan z sezonowego stoiska uśmiecha się przyjaźnie, szybko bowiem rozszyfrował moją słabość do pomidorów odmiany Bawole Serce, do najmniejszych cukinii, do miękkich moreli i soczystych brzoskwiń. Zakupów nigdy nie żałuję, marynuję morele, zapiekam pomidory, chrupię cukinie, a brzoskwinie wrzucam do prostej sałatki z fenkułem i ulubionymi oliwkami kalamata. 



Sałatka z brzoskwiń i fenkułu z bazyliowym pesto
2 porcje

2 małe brzoskwinie
1 bulwa fenkułu
garść listków bazylii
1 łyżka czarnych oliwek bez pestek (użyłam greckich oliwek kalamata)
1 łyżka klasycznego pesto genovese (wykorzystałam, gotowe, świeże pesto z Lidla)
2 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
płatki parmezanu

Brzoskwinie i fenkuł pokroić na cienkie plasterki, rozłożyć na talerzu i skropić oliwą wymieszaną z pesto. Posypać połówkami oliwek, listkami bazylii i płatkami parmezanu. Doprawić świeżo zmielonym, czarnym pieprzem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz