2 sierpnia 2014

Tortilla z długo pieczonym indykiem, buraczkami i guacamole

Przygotowując słynny pulled pork do ostatniej zupy, przypomniałam sobie, że metoda okrutnie długiego pieczenia mięsa nie jest mi obca. Pamięcią wróciłam do czasów, kiedy to ostatnia strona tygodnika WPROST, a nie Newsweeka, przyciągała moją uwagę felietonem Magdy Gessler. Co ciekawsze felietony mam poskładane w pudełku z przepisami, potrafiłam bowiem zakupić ten poczytny tygodnik głownie przez wzgląd na felieton Pani Magdy, co czynię i dzisiaj, tyle, że z innym równie poczytnym tygodnikiem. 


Wśród zebranych i misternie złożonych tekstów, znajduje się felieton poświęcony cielęcinie. Właśnie to on przypomniał mi się ostatnio, gdy przez cały dzień, w domu unosił się zapach długo pieczonej wieprzowej łopatki. Bohaterka felietonu, czyli cielęcina, którą autorka zalecała piec długo i powoli, w niskiej temperaturze, przyrządzona według receptury wyszła idealna, cudownie miękka i soczysta zarazem. Idąc za ciosem upiekłam w ten sposób indyczą pierś. Wprowadziłam tylko kilka modyfikacji, piekąc indyka pod przykryciem, by nie odparował nadmiar soków, a potem po podzieleniu mięsa na włókna, pozwoliłam im przesiąknąć własnym sosem. Mięso wyszło bardzo dobre, bardzo aromatyczne i delikatne. Można je podać z ziemniaczanym puree i świeżą, chrupiącą sałatą, wykorzystać w kanapkach lub zawinąć w tortille. Albo dodać do szybkiej sałatki.


Tortilla z długo pieczonym indykiem, buraczkami i guacamole

Długo pieczony indyk:

500 g piersi z indyka
3 łyżki masła
3 łyżki konfitury z żurawiny
sól i świeżo mielony pieprz do smaku
1 łyżka ziaren kolendry, utłuczonych w moździerzu

Masło rozetrzeć z konfiturą i przyprawami. Mieszanką natrzeć mięso i odstawić do lodówki na kilka godzin do zamarynowania.
Piec pod przykryciem w temperaturze 100ºC przez około 5 godzin. W tym czasie z mięsa wypłyną soki. Po upieczeniu mięso podzielić na włókna i pozwolić im wchłonąć powstały sos. 

Guacamole:

dojrzałe awokado
pół ząbka czosnku, drobno posiekany i roztarty końcówką noża
1 papryczka chili, posiekana
pół pęczka kolendry, posiekanej
sok z 1/ 2 limonki
sól

Awokado rozgnieść widelcem i wymieszać z resztą składników.

Tortille:

tortille pełnoziarniste
długo pieczony indyk
guacamole
upieczone buraki, pokrojone w plastry
kiełki (użyłam kiełków rzodkiewki

Tortille podgrzać na patelni, ułożyć na nić ciepłe plastry pieczonego buraka i ciepłe mięso, chwilę podgrzewać. Na końcu wyłożyć pastę guacamole oraz kiełki i łożyć tortille na pół. 

4 komentarze:

  1. Wygląda oszałamiająco !!! Myślę, że nikt nie oprze się takiej tortilli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. WYGLĄDA CUDNIE *.*
    już się nie mogę doczekać aż przyjadę i wszystkiego popróbuje <3

    N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się nie mogę doczekać :) Ale będzie gotowania i jedzenia!!!
      P.S. Mniam Mniam, chrumkają zadowolone...

      Usuń