28 września 2014

Na straganie w dzień targowy… Możesz kupić moją tartę :D

Stragan u Magdy odwiedzam regularnie od sześciu lat. Wiem, że zawsze mogę wpaść po garstkę pinoli, kupić tyle semoliny ile w danej chwili potrzebuję, a kiedy wpadnie mi do głowy przygotować deser z orzechami macadamia lub pekanami pierwsze kroki kieruję na Plac Na Stawach. 

Kiedy dowiedziałam się, że Magda szuka kogoś, kto od czasu do czau upiecze na Stragan wytrawną tartę bardzo się ucieszyłam. Moja radość wzrosła stukrotnie, kiedy mój wypiek zyskał uznanie właścicielki, a już w piątek maleńkie tartki, mojego autorstwa, pięknie komponowały się z innymi, pysznie wyglądającymi wypiekami. 


Zawsze lubiłam dzielić się swoimi wypiekami z najbliższymi ale wystawienie się na ocenę klientów to już zupełnie inna sprawa. Jestem bardzo ciekawa, jak sprawdzę się w tej roli. Póki co, postanowiłam, że na kolejną dostawę przygotuję dla Straganu Ekologicznego coś zupełnie nowego. Chętnych spróbowania moich małych wypieków zapraszam gorąco na krakowski Plac Na Stawach. Już we wtorek na Starganie Ekologicznym u Magdy będzie można zakupić pyszne wytrawne tarty, wśród których znajdziecie też te, mojego autorstwa.


Mini tarty podwójnie pomidorowe z ucieraną ricottą i serem Manchego
 6 tart

CIASTO:
30 g startego parmezanu
130 g mąki pszennej
70 g masła
1 łyżka oliwy

Z podanych składników zagnieć ciasto. Wyklej cienką warstwą ciasta nasmarowane tłuszczem foremki na tarty. Wstaw je do lodówki na 30 minut. Każdą foremkę przykryj papierem do pieczenia i obciąć fasolkami lub specjalnymi ceramicznymi kulkami. Wstaw je do piekarnika rozgrzanego do 180ºC na 15 minut. Wystudź i zdejmij papier z obciążeniem.

NADZIENIE:
6 suszonych pomidorów zmiksowanych na pastę
250 g ricotty
80 g startego na grubych oczkach sera Manchego (lub innego sera, np. koziej goudy lub bryndzy)
skórka otarta z 1 cytryny
3 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
4 pomidory 
2 gałązki tymianku (użyłam cytrynowego)
krem balsamiczny
oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia
sól
świeżo mielony, czarny pieprz

 Na podpieczonych spadach rozsmaruj cienką warstwę pasty z suszonych pomidorów. Ricottę utrzyj z  skórką cytrynową i oliwą, na końcu wmieszaj starty ser. Rozłóż nadzienie do każdej z foremek. Na wierzcu rozłóż cienkie plastry pomidorów, posypane listkami tymianku i przyprawami. Tarty skrop oliwą i kremem balsamicznym piecz 30-40 minut w 180ºC.

Podawaj w temperaturze pokojowej.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Brawo! Odwiedzam Plac na Stawach i Stragan również;) A coś słodkiego będzie można popróbować?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już petycja do Magdy :)
      Z radością witam Cię w gronie moich czytelników :)
      Do zobaczenia na Stawach!

      Usuń