9 lutego 2013

Pożywne śniadanie i porcja świeżych wspomnień



Owsianka należy do moich ulubionych śniadań. Zawsze przygotowuję ją z grubych płatków owsianych górskich, czasem także z płatków orkiszowych. Tym razem przygotowałam owsiankę "ze wspomnień" z odrobiną mleka kokosowego z dodatkiem prażonych orzeszków ziemnych i podsmażonych bananów z karmelem. Gdybym przygotowywała śniadanie z maleńkich, miodowo-słodkich bananów, którymi zajadaliśmy się w Azji, prawdopodobnie zrezygnowałabym z karmelu. 

Nie podaję dokładnych proporcji, ponieważ owsiankę zawsze robię "na oko", jej konsystencja zależy głównie od planowanych dodatków.

Owsianka z mlekiem kokosowym, orzeszkami arachidowymi i bananami w karmelu

Płatki owsiane górskie zalać wrzątkiem i zagotować. Dodać mleko kokosowe (domowej produkcji według tego przepisu lub w proszku) do uzyskania odpowiedniego smaku. Przelać owsiankę do podgrzanych miseczek.
Orzeszki ziemne podprażyć na suchej patelni. Banany podsmażyć na odrobinie masła.
W garnuszku skarmelizować łyżkę cukru z masłem, gdy cukier się rozpuści i lekko zbrązowieje (ale nie przypali!) dolać odrobinę śmietanki 30% lub mleka. Gotować chwilę aż zgęstnieje. Karmel wymieszać z bananami. Wyłożyć całość do miseczek z owsianką i posypać prażonymi orzeszkami. 
Najlepiej smakuje ze świeżo zaparzonym podwójnym espresso.


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza